Що завтра залишиться в телевізійному «ящику» олександрійців?

1103

Вже з наступних днів з телеекранів олександрійських глядачів зникне ряд телевізійних каналів, нагадує «Голос Громади».

Рішення про перехід на платне користування певним переліком каналів супутникового телебачення було ухвалено на державному рівні ще на початку минулого року.  Кодування такого телесигналу розпочалося наприкінці 2019-го, а «часом ікс», коли ці канали стануть недоступними безоплатно, обрано 28 січня 2020 року, тобто – починаючи з завтра.

Як вже повідомляв раніше «Голос Громади», платними стануть 23 телеканали. Це найрейтинговіші канали, що належать відомим українським фінансово-промисловим групам і олігархічним власникам, а саме: 6 каналів групи StarLightMedia (ICTV, СТБ, М1, М2, Новий канал, «Оце»), 6 каналів групи «1+1 медіа» («1+1», «2+2», ТЕТ, «УНІАН ТБ», «Бігуді», «ПлюсПлюс»), 9 каналів групи «Інтер» («Інтер», НТН, «Мега», Zoom, «Піксель», К1, К2, «Enter-фільм») та 3 канали холдингу «Медіа Група Україна» («Україна», НЛО TV, «Індиго TV»). Двадцять із них входять у топ-25 найпопулярніших телеканалів серед українських глядачів.

Для чого припиняється доступ до безплатного космічного телебачення? Медіа магнати «1+1 медіа», StarLightMedia, Inter Media Group та «Медіа Група Україна» кодування сигналів пояснюють необхідністю виконувати міжнародні контракти і ліцензійні правила.

Інша причина такої одностайності прийняття непопулярного рішення — звісно ж, гроші. Зараз в Україні за супутникове телебачення платять трохи більше 4% користувачів супутникових «тарілок». Телеканали мають право і хочуть отримувати від глядачів плату за виготовлений контент. В даному випадку – через операторів, які пропонуватимуть глядачам підключитися до одного з наявних пакетів. Для цього переконаним прихильникам супутникового «телеящика» доведеться придбати спеціальну приставку (вартість приблизно 1000 грн) та пакет програм – у провайдера сателітного ТБ (їх в Україні два). Вартість пакета (приблизно) від 80 до 200 грн на місяць (як повідомляють офіційні джерела інформації).

Читайте також:  Профнавчання – шлях до нової роботи: безробітним Кіровоградщини пропонують безкоштовно здобути понад 300 професій та напрямів підготовки

Чи торкнеться це власників приставок Т-2? Всього лише півтора року тому (з 31 липня 2018-го) після вимкнення аналогового ефірного телемовлення тисячі олександрійців вже пережили схожу пертурбацію і були змушені купувати спеціальні цифрові приставки до телевізорів (так звані тюнери Т-2), які забезпечували їм безплатний прийом 31-го на той час цифрового телеканалу. Отож чи не очікує також і на цих глядачів, які досі дивляться з ефіру ті ж самі вищезгадані канали «у цифрі» безкоштовно, введення абонплати у подальшому? Про це «Голос Громади» запитав у інженера Олександрійського ретранслятора (в народі – «телевежа») Олега Струтинського. Фахівець уточнив, що на даний час телевежа передає сигнал цифрового мовлення 32-х каналів і запевнив, що ні про які плани вищих кіл Держтелерадіо щодо введення плати на ці ефірні канали йому не відомо, тобто абонплата глядачам ефірного мовлення Т-2 найближчим часом не загрожує.

Читайте також:  У новому році вся сфера обслуговування Кіровоградщини має перейти на українську мову

Що ж залишається власникам «тарілок» сателітного ТВ? З офіційних джерел: всі інформаційні канали залишаться у безкоштовному доступі. Це  «5 канал» та «Прямий»; телеканали NewsOne, ZIK та112 (медіагрупа Медведчука )24 канал з орбіти мера Львова Андрія Садового, «Еспресо» (пов’язаний із бізнесменом Костянтином Жеваго), «Наш» колишнього народного обранця Євгенія Мураєва та «4 канал», близький до ще одного ексдепутата Дмитра Добродомова. Доступними будуть канали Суспільного мовника: «UA: Перший», «UA: Крим», «UA: Культура», а також телеканал «Рада». Безкоштовними для перегляду залишаться також деякі розважальні канали та регіональні, що мовлять через сателіт.

Ну а як на це реагує суспільство? Найбільше олександрійці в соцмережах з гіркотою висловлюються не лише з приводу введення плати за те, що досі було безкоштовним (якщо не рахувати придбане ними зовсім не дешеве обладнання для прийому супутникового ТБ – ресивер, параболічна антена та ін..). Їх взагалі обурює державна позиція: «Нас свідомо підштовхують до того, щоб ми дивилися безкоштовні телеканали українських ЗМІ з відверто проросійським нахилом і взагалі російські пропагандистські канали, які вільно і безплатно проходять на наш простір. Це і є так звана «боротьба» з ворожою інформаційною війною?!». Чимало є закликів бойкотувати перехід на плату вищезгаданих каналів: «Я принципово не буду купувати ще одну чергову, додаткову «чорну коробочку» за 1000 гривень, та потім ще й платити щомісяця олігархам по 100-200 гривень. Думаю, я не один такий – подивимось, чи дуже вони розбагатіють на цьому. А в супутнику ще залишається багато чого доступного». Або ось таке: «Вони наводять нам приклад цивілізованих країн, де майже немає безплатного супутникового , чи якогось іншого ТБ. Дайте нам спочатку хоча б наполовину «цивілізований» рівень життя, тоді не шкода буде якоїсь сотні на місяць». І також одні з найпоширеніших постів такого ось радикального змісту: «Нехай роблять, що хочуть: я телевізор не дивлюся вже років з п`ять. (Інші варіанти: «В моїй родині взагалі немає телевізора. А навіщо? У кожного з нас – інтернет не те що вдома, а просто в кишені! Цього мені більш ніж достатньо.)»

Читайте також:  Понад 90 тисяч домогосподарств Кіровоградщини отримали субсидії на оплату комуналки

І на завершення: вітчизняні медіа фахівці прогнозують у подальшому неминуче підвищення абонплати провайдерів кабельного телебачення, яка подекуди ще поки що дешевша від запропонованої вартості пакету супутникового телебачення. По одній простій причині: «природа ринку» не терпить порожнечі, або – за законом фізики «про сполучені посудини», у яких рідина завжди перетікає на однаковий рівень…

БЕЗ КОМЕНТАРІВ